30 lokomotyw EU07 (z opcją na dodatkowych 10) naprawią dla PKP Intercity Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku. Za drugim podejściem przewoźnikowi udało się rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę. Zgodnie z nią wszystkie naprawy mają zakończyć się nie później niż 8 stycznia 2028 r.
Łączna wartość umów wynosi 55 414 460 zł. Zadanie podzielono na dwie części, które obejmują naprawę takiej samej liczby lokomotyw (po 15 sztuk każda). PKP Intercity zastrzegły sobie prawo do zlecenia napraw 10 dodatkowych pojazdów (po 5 do każdej części zamówienia). Spółka może też zmniejszyć zamówienie o maksymalnie trzy egzemplarze.
Próby wyboru wykonawcy napraw starszych lokomotyw trwały od początku roku.
Pierwszy przetarg zakończył się niepowodzeniem: jedna z dwóch ofert została odrzucona, druga zaś okazała się (nieznacznie) przekraczać kosztorys. Przewoźnik szybko rozpisał
ponowne postępowanie. W porównaniu z nieudanym postępowaniem ograniczono prawo opcji, które początkowo wynosiło 20 dodatkowych lokomotyw.
Za drugim podejściem zamawiający zdecydował się na procedurę przyspieszoną. Jak tłumaczył, zachowanie ciągłości napraw P4 serii EU/EP07 jest konieczne dla zabezpieczenia potrzeb przewozowych.
Również tym razem zgłosili się ci sami dwaj oferenci: PKP Cargotabor w restrukturyzacji oraz ZNTKiM Gdańsk. Ta pierwsza spółka
wyceniła swoje usługi na kwotę zgodną co do grosza z kosztorysem zamawiającego, ujawnionym tuż przed otwarciem ofert. ZNTKiM zaproponowały jednak nieco niższą kwotę –
i to one zostały zwycięzcą przetargu.
Oferty zostały ocenione na podstawie ceny jednostkowej stałego zakresu naprawy (70%), ceny prac wykraczających poza ten zakres (20%), okresu gwarancji i rękojmi (5%) oraz terminu wykonania pojedynczej naprawy (5%). Wszystkie naprawy – również te dodatkowe, o ile zostaną zamówione przez PKP Intercity – muszą być wykonane w ciągu 2,5 roku od podpisania umowy (8 lipca br.).